Inside Asian Gaming

2022 年 1月 IAG JAPAN 23 cultural mix of the ancient and historic with the modern and technological. Despite the most expensive IR anywhere in the world thus far costing around US$4 billion or US$5 billion, suddenly investment amounts of US$10 billion or even more were bandied about. Even IAG took the plunge and launched its IAG Japan brand in January 2019, adding Japanese to our language portfolio, staffing a dedicated Japanese office and signing a strategic partnership with a long-established Japanese B2B hospitality industry media company. Yours truly travelled to Japan monthly throughout 2018 and 2019. In 2019 IAG Japan covered no less than a dozen potential IR locations across the length and breadth of the country – from as far west as Nagasaki right up to Hokkaido in the very north. We also covered around 20 potential operators bidding for up to three licenses including all the industry tier-one names: Caesars, Galaxy, Genting, Melco, MGM, Sands ィア企業との戦略的パートナーシップ に署名した。2018年と2019年には私自 身が毎月日本へと出張した。 2019年、IAG Japanは、西は長崎から 北は北海道まで、少なくとも日本全国 で12の潜在的IR候補地を取材した。ま た、最大3つのライセンスに入札する可 能性のある約20の候補事業者もカバー した。その中にはシーザーズ、ギャラク シー、ゲンティン、メルコ、MGM、サンズ そしてウィンといった主要事業者、そし て日本のセガサミー、フィリピンのIR事 業者、ソレア、マカオを拠点にするSJM とサンシティ、部族系ゲーミング事業 者、ハードロックやモヒガン、その他世 界中の多くの企業が含まれていた。 and Wynn – as well as a gaggle of other contenders such as Japanese company Sega Sammy, Philippines IR operator Solaire, Macau-based SJM and Suncity, tribal gaming operators Hard Rock andMohegan Sun andmany more from across the globe. A PROPHETIC WARNING Amongst all this optimism, in 2019 I asked a respected executive with over 40 years of industry experience his thoughts about Japan. I anticipated an enthusiastic response, given 巻頭特集 予言的警告 この楽観主義の中で、2019年、私は 40年以上の業界経験を持ち、高い評価 を受けるある幹部に、日本に関する考 えを尋ねた。それら熱狂を考えると、私 が予想していたのは熱意ある回答だっ た。上手くいかないことなどあり得るだ ろうか? その人物は、経験豊富で穏健な老人 が熱狂する若者に向けるかのようなま なざしで私を見つめ、取り澄まして言っ た。「日本で、または日本人とこれまで ビジネスを成功させることは一度もで きなかった。取り組んでいるどんな取引 も大抵は失敗する。そしてそうならなか った時には失敗すればよかったのにと 願う。いつも、始めは成功が約束された かのように見える。しかし、騒動が落ち 着くころには、最終的に全てを手にして いて、『一体何があったんだ?』とぼうぜ んと立ち尽くしている」。 なんと予言的な言葉だったことか! 船を見捨てよ 現在まで話を進めよう。世界のほぼ すべての主要IR企業が、かつて「日本と いうチャンス」と呼ばれ、今となっては「 日本という愚行」と呼ばれるかもしれ ないものを見捨てた。 関心が失われ始めたのは、シーザー ズが2019年8月に、表面上はエルドラ ド・リゾーツとの180億米ドルの合併の

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