Inside Asian Gaming

IAG JAPAN AUG 2021 128 I t may not have proved as transformational for Macau’s casino industry as was hoped, but it did at least highlight the potential for innovation within an industry many believe to be living on borrowed time. In the August 2011 issue of Inside Asian Gaming , we spoke with executives of Goldenway – a unique VIP operator looking to shake up the traditional junket model. The idea was two-fold: to implement a system whereby players would pay up front in cash rather than be issued credit, and to recruit those players via a dedicated website rather than relying on agents. Those concepts seemed ambitious then and still do to this day, although Goldenway’s concept was intriguing. By utilizing a cash over credit model, the junket could eliminate risks related to debt collection and ensure players were not over- extending. Addressing questions over the very reason credit-based play exists in the first place – access to funds – Goldenway told IAG that its product was primarily targeted towards high-end players looking for an entertainment experience rather than the more traditional junket customer. However, it also hoped that by recruiting players directly via a website, it could also provide better rebates by cutting out the need to pay a percentage of commissions to agents. “Our management structure is modern and a long way from the traditional image of Macau junket マ カオのカジノ業界にとって、望まれていたほ どの転機とはなっていないかもしれないが、 少なくとも、多くの人がもう長くはないだろう と考える業界における革新の可能性を際立 たせはした。 Inside Asian Gamingの2011年8月号で我々は、従来型のジャン ケットモデルに大改革を起こそうとしていたユニークなVIP事業 者、ゴールデンウェイの幹部たちに話を聞いた。そのアイデアは 2つの要素から構成されていた。1つは、プレイヤーがクレジット ではなく、前払いで現金を支払うシステムを導入すること、そし て2つ目はエージェントに頼るのではなく専用ウェブサイトを通 じてプレイヤーを集めること。 それらのコンセプトは当時野心的と見られており、今日に至 るまでそれは変わらない。しかしながら、ゴールデンウェイのコ ンセプトは興味をそそるものだった。クレジットよりもキャッシュ というモデルを活用することで、ジャンケットは債権回収に関わ るリスクを排除し、プレイヤーが使い過ぎないようにすることが できた。資金へのアクセス、そもそもクレジットベースのプレイ が存在するまさにその理由をめぐる問題に対処して、ゴールデ ンウェイはIAGに、同社の商品は主に、より伝統的なジャンケッ ト客よりもむしろ、エンターテイメント体験を求めるハイエンド プレイヤー達をターゲットにしていると語った。 しかしながら、同社はまた、ウェブサイトを通じて直接プレイ ヤーを集めることによって、エージェントに一定のコミッション を支払う必要をなくし、より高いリベートも提供できることも望 んでいた。 ゴールデンウェイのジェリー・ツェ氏は当時「当社の経営構 造は近代的で、マカオのジャンケット経営や犯罪組織という従 来のイメージとはかけ離れている。 新たなチャンネル、そしてゲストのための新たな環境を作り 出すということ。我々は、VIPプレイ対象のキャッシュモデルとい うこのモデルがマカオのイメージの改善に役立ち、観光地とし て発展する手助けとなると強く信じている」と述べていた。 たとえVIP業界がそれ以降、地域的な景気後退、中国による 汚職撲滅の取り組み、そしてより最近では新型コロナのパンデ ミックによって大幅な縮小を経験していると言えども、ゴールデ ンウェイのコンセプトは確実に独創的なものであった。 しかし、もしジャンケット業界が豊かな未来を享受するつもり ならば、そのような既存の枠組みや考えに縛られないアイデア を参考にすると良いかもしれない。 10 YEARS AGO

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