Inside Asian Gaming

IAG JAPAN MAR 2020 96 demand in the lead-up to the Tokyo Olympics, and they will be eager to continue the momentum via IRs. Security technology was represented in Yokohama by Fujitsu, Toshiba, Panasonic and Alsok, with combinations of face-recognition and biometric authentication at the forefront of their displays. Fujitsu currently boasts authentication of over 1 million people through the combination of face- recognition and palm veins, and was the company responsible for first developing palmvein authentication, which is becoming increasingly commonplace. Toshiba introduced a system that allows for two- factor authentication using one device by registering fingerprint information in the IC card in advance. Panasonic displayed its “See-through translation counter”, which uses face recognition to automatically detect the user’s language and then displays the translated results of real-time conversations through a transparent monitor. The technology, which allows people speaking different languages to converse, is largely targeted for use at hotel front desks or information counters. The use of facial recognition is expected to be a common theme of Japan’s IRs, with the ability to quickly identify people registered as problem gamblers likely to appeal to the concerns of national and local governments. Another product to feature prominently in Yokohama was digital signage. With Japan boasting the reputation of a global leader in cutting-edge visual technologies, it was no surprise to see such diversity of designs, such as cube-shaped digital signage that can be combined freely to create vibrant video, and video that changes with footsteps using pressure sensors. Most eye-catching thoughwasMitsubishi Electric's "Aerial Displays." This remarkable technology generates images in thin air through reflectors, sourced from an LED display, and gives the distinct impression to passers-by that they are about to step JAPAN 化かつセキュリティー強化などの他に、IRにつくられるカジノの中 で、事前に登録したギャンブル依存症患者を見つけ出したり、法で 定められた滞在可能時間が迫っている客の判別など、様々な用途 で用いられる必須のテクノロジーだ。技術大国日本も負けてはい られない分野だが、近年、中国をはじめとする諸外国のIT技術の 成長が著しく、競争はかなり激しい。 出展の中で、数多く見られたものにデジタルサイネージがある。 簡単に言えば電子看板だが、最先端技術を用いた、想像を遥かに 超えたクオリティーのものが多い。キューブ型のデジタルサイネー ジを自在に組み合わせ多彩な映像演出を可能にするもの、足元に 配置し圧力センサーで映像が変化するものなど多岐に渡る。 その中でも非常に目を引いたのは三菱電機の「大型空中表示 サイネージ」だ。LEDディスプレイを光源とし、反射材を介し、何も ない空間に空中映像を映し出す最先端技術。まるで近未来SF映 画の中にいるような錯覚に陥る。出展されていた40インチという 大型サイズは同社だけだそうだ。何もない空中に案内表示を出し たり、アミューズメント向け大型空中映像の実現に向け、21年度の 製品化を目指しているという。 人材派遣会社などの出展も見受けられた。多彩な外国人人材 を提供する人材派遣会社「株式会社アウトソーシング」の担当者は、 「IR周辺のホテルやMICEへの派遣を考えている。このような産業 展への出展は初めてだったが、予想以上の問い合わせがあった」 と喜ぶ。 日本に間もなく誕生するIRという新しい巨大産業。最新技術を 使った近未来的な日本版IRを想像するに、そのオープンが非常に 待ち遠しく感じる 。

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