Inside Asian Gaming

2020 年 2月 IAG JAPAN 37 コラムニスト A s Singapore continues to serve as the model for IR development, it has also become one of the current models to address the promotion of responsible gaming measures and casino exclusion policies for its two integrated resorts. At the time of inception, these cutting-edge initiatives allowed for a different model for individuals to be excluded from the casino, limited the floor size of the facilities, created a public entity to promote responsible gaming efforts, and created partnerships with operators to work with the government in creating an environment of responsible gaming. It also introduced a casino levy for locals with the option of a daily or yearly fee. The two operators in the market, Las Vegas Sands (Marina Bay Sands) and Genting Singapore (Resorts World Sentosa), initially had to develop internal responsible gaming education and training programs. These initiatives have continued to evolve over the course of time as more research has become available and the market has matured. The programs include an initial and annual training that offers employees the ability to understand the signs of problem gambling, as well as how to respond and support a guest. It also includes support in the form of high level specialists that offer a higher level of knowledge on responsible gaming measures and how best to handle a guest that may need further assistance. Since the foundation of Singapore’s National Council on Problem Gambling, there have been continued efforts to bring awareness throughout the country. Based on information reported last year by the organization, nine of 10 Singaporeans are aware of the potential harms of gambling addiction. Additionally, six in 10 Singaporeans are aware of the National Problem Gambling Helpline. Problem gambling numbers in Singapore remain small, with less than 1% of the population being affected. Singapore continues to take a proactive approach in シ ンガポールがIR開発の模範的役割を果たし続け るのと同じように、同国はまたその2つの統合型 リゾートのための責任あるゲーミング対策やカ ジノ入場制限の推進に取り組む最新モデルの1 つにもなっている。 始まった当初、これら最先端の取り組みは別の方法での個人のカ ジノ入場制限を考慮し、施設の床面積を制限し、責任あるゲーミン グの取り組みを振興する公共団体を設立し、そして責任あるゲー ミング環境を作る中で事業者が政府と連携するパートナーシップ を築いた。また、1日もしくは年間から選択できる住民向けのカジノ 入場税も導入した。 この市場で営業する事業者2社、ラスベガス・サンズ(マリーナベ イ・サンズ)とゲンティン・シンガポール(リゾートワールド・セントー サ)は当初、社内で責任あるゲーミングに関する教育およびトレー ニングプログラムを開発しなければならなかった。これらの取り組 みは、さらに多くの研究結果が発表され、市場が成熟していくにつ れて、時間の経過とともに進化を続けてきた。プログラムには、初 期および年に一度のトレーニングが含まれており、従業員は問題 のあるギャンブルの兆候を見つける能力、そしてそのようなゲスト への対応方法や支援方法を身につけることができる。また、責任 あるゲーミング対策や、追加支援が必要となる可能性のあるゲス トへの最善の対応策に関して、より高いレベルの知識を提供してく れるハイレベルの専門家によるトレーニングも含まれている。 シンガポールでは、ギャンブル依存症対策審議会(National

RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=