Inside Asian Gaming
IAG JAPAN FEB 2020 24 COVER STORY ONE-UPMICESHIP Above all – SkyPark notwithstanding – there’s the 120,000 square meter (1.3 million square foot) Sands Expo and Convention Center, the city’s largest corporate event space, able to accommodate 45,000 delegates. “They had very strong facilities here before we arrived, but what the government recognized – and this was quite visionary – is that even though they were strong in this area, they could get stronger,” Marina Bay Sands President and CEO George Tanasijevich explains. Resorts World Sentosa, on the other hand, brought something new to town, Universal Studios, the world class theme park Singapore long sought. “RWS has long been recognized as a game changer in the region for tourism,” a Genting Singapore spokesperson tells IAG . Singapore recorded an estimated 19 million visitors last year, nearly double the 9.7 million arrivals in 2009. RWS also has a waterpark, aquarium, maritime museum, shopping, dining, convention facilities and six hotels. At the core of both IRs lies the casino, not just figuratively but literally, the gaming floors buried within each IR. “The government has tried all kinds of ways to hide casinos,” National University of Singapore Assistant Professor Lee Kah-Wee says. His 2018 book, Las Vegas in Singapore, highlights how the design of Marina Bay Sands reflects Singapore’s national anxieties about gaming. “We continue to tell ourselves stories about why it is not a casino. We still try hard not to speak the truth.” The recent expansion deal, which grants both IRs additional gaming machines and options for casino enlargement, drew less reaction from the public than Lee anticipated. He suggests there’s a “conditional normalization” of IRs that still demands caution from stakeholders. “The hot buttons are still there. But they’re careful not to push them.” ャスティン・クエックといったセレブリティシェフとともに飲食でも 勝負をかけている。(RWSにはジョエル・ロブションがある)。 多くの博物館を有するこの街の中で、アートサイエンス・ミュー ジアムは、チームラボのデジタルアート集団による常設展示「FU- TURE WORLD」など、キュレーションを新たな高みへと引き上げて いる。 1枚うわ手のMICE その中で最高峰に位置するのが(高さではスカイパークに負け るが)、12万㎡のサンズ エキスポ & コンベンションセンターだ。この 街最大の企業イベントスペースで4万5,000人を収容することができ る。マリーナベイ・サンズのジョージ・タナシェビッチ社長兼CEOは、「 我々が来る前、ここには非常に強い施設があった。しかし、政府が考 えたのは(そしてこれはかなり先見の明があった)、すでにこの分野 では強かったとはいえ、さらに強化することができるというものだっ た」と説明する。 一方で、リゾートワールド・セントーサは、シンガポールが長い間 求めていた世界レベルのテーマパーク「ユニバーサルスタジオ」とい う新しいものをこの街へと持ち込んだ。 ゲンティン・シンガポールの広報担当者はIAGに対して、「RWSは 長い間この地域の観光産業でのゲームチェンジャーとして認識さ れてきた」と話す。昨年は1,900万人がシンガポールを訪れたと予 想されており、これは2009年の970万人の倍近い数字になってい る。RWSには、ウォーターパーク、水族館、海洋博物館、ショッピング 施設、レストラン、会議施設そして6つのホテルもある。 両IRの中心にあるのがカジノだ。単に比喩的にということではな く、文字通りゲーミングフロアが各IRの中に埋め込まれている。 シンガポール国立大学のリー・カーウィー准教授は、「政府はあ らゆる手段を尽くしてカジノを隠そうとしてきた」と語る。リー氏の 2018年の著書「Las Vegas in Singapore」は、マリーナベイ・サンズの 設計が、シンガポールの国全体のゲーミングへの不安をどう反映し ているかに注目している。
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