Inside Asian Gaming
IAG JAPAN FEB 2020 20 COVER STORY F rom the moment Resorts World Sentosa (RWS) dealt its first cards on 14 February 2010, Singapore’s integrated resorts have set the pace in global gaming. RWS and Marina Bay Sands (MBS) established new benchmarks for IR design and operations, delivering huge profits at breathtaking margins to parent companies Genting Singapore and Las Vegas Sands. Singapore regulators keep writing the playbook for IR development and oversight that jurisdictions across the globe study and strive to emulate, complete with a compelling case study of how introducing casino gaming can reduce problem gambling. Singapore’s IRsrevamped thecity’s imageasa tourism destination and even as a place to live and work. In a city already known for conventions, hospitality, shopping and eating, the IRs raised the bar in each segment. A SG$9 billion (US$6.7 billion) expansion agreement struck between the government and the operators last year will enhance the IRs’ signature features and Singapore’s tourism proposition. The only category where the IRs’ performance doesn’t blow away all rivals is on the gaming floor. Estimated gross gaming revenue was US$6 billion in 2011, a total it has never exceeded; last year, GGR was likely around US$5 billion. The Venetian Macao regularly beats market leader MBS in GGR, and all four Sands China Cotai properties better its per table revenue. (MBS is the LVS corporate champion in revenue per gaming machine). In one of the richest cities on earth with a visitor mix that includes many of the world’s wealthiest, Singapore’s gross gaming revenue stands out as amissed opportunity – albeit a wholly predictable one. “The government of Singapore long viewed the introduction of integrated casino resorts as a tool to grow international visitation – not to make Singapore a gaming destination,” Klebanow Consulting Principal Andrew Klebanow says. “By limiting the number of operators to two and placing constraints on the size of overall gaming space, the government was able to attract only top tier operators with the wherewithal to develop unique multi- billion dollar properties. “Could the Singapore government have generated greater gaming revenue and garnered more casino tax revenue through a different approach? Yes, but it was not their goal.” リ ゾートワールド・セントーサ(RWS)が、2010年2月4日 に最初のカードを配った瞬間から、シンガポールの 統合型リゾートは、世界のゲーミング市場をリードし てきた。RWSとマリーナベイ・サンズ(MBS)は、IRデザ インと運営に関する新基準を確立し、親会社のゲン ティン・シンガポールとラスベガス・サンズに驚異的な利幅で巨大 な利益を届けている。 シンガポールの規制当局は、世界中の法域が学び、模倣する努 力をするIR開発と監視のための定石集を書き続けており、カジノ ゲーミングの導入がどのように問題あるゲーミングを減らせるの かに関する説得力のあるケーススタディを持っている。 シンガポールのIRは、観光地として、そして生活や仕事のための 場所としてさえも、その街のイメージを改善させた。会議、ホスピタ リティ、買い物そして飲食ですでに有名であった街で、IRは各ジャ ンルのレベルをさらに一段引き上げた。政府と事業者の間で昨年 締結された90億シンガポールドル(約7,240億円)の拡張契約によ って、両IRの特徴的な機能、そしてシンガポールの観光の選択肢が 強化される。 これらIRの実力の中で他のライバルを蹴散らせていない唯一の 分野が、ゲーミングフロア上にある。2010年の予想ゲーミング粗収 益は60億米ドルだった。これまでこの数字を上回ったことは一度 もなく、昨年のGGRは50億米ドルあたりだった可能性が高い。ベネ チアン・マカオは定期的にマーケットリーダーのMBSを上回り、サ ンズ・チャイナが持つコタイの4つ全ての施設がそのテーブル当た りの売上に勝っている。(MBSはゲーミング機毎の売上でLVS内で のトップに立っている。) 世界で最も裕福な人々の多くが訪れる地球上で最も裕福な都 市の1つであるシンガポールにおいて、ゲーミング粗収益は逃した 好機として注目を浴びている。ただしこれは完全に予想の範囲内 だった。 クレバナウ・コンサルティングのトップ、アンドリュー・クレバナウ 氏はこう語る。「シンガポール政府は長い間、統合型カジノリゾート の導入を世界からの訪問客を増加させるツールとして見てきた。 事業者数を2社に制限し、カジノスペース全体の広さに制限を設け
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