Inside Asian Gaming

IAG JAPAN NOV 2019 28 2019 POWER 50 DECISIONS We are pleased to welcome back the nine esteemed members of the Asian Gaming Power 50 judging panel this year and thank them for their valuable advice and insights throughout the long process of finalizing our list. You can meet all nine judges in the coming pages. Over the last decade the Asian Gaming Power 50 has become the definitive list of the industry’s most important people and as such we play a vital role in the industry and have a responsibility to simply get it right. Keen followers of the list will remember that in 2016 we completely overhauled the Power 50 ranking methodology and in an effort to be more scientific and objective in the rankings we introduced a numerical “Power Score” for each person on the list. This proved popular and we’ve continued this tradition ever since. Power Score points arise from a number of factors including the GGR of the person’s organization (or a surrogate comparative measure if necessary), a weighted “carving up” of those points between the top senior executives with key policy control of that organization, adjustments for whether the person is hired or has a major equity position, their length of tenure, how active in business initiatives the person has been in the prior 12 months, the long-term gaming pedigree of the person, the jurisdiction in which he or she operates and many more. Some factors are necessarily subjective, but we’ve always assigned a points value in an attempt to be objective. We have done this without any predetermined idea of where any person should or should not be ranked. At the end of the day, in our industry the concept of “power” generally comes down to direct or indirect control of money. The greater the GGR controlled, the greater the power. But what, exactly, is control? It’s about influence, it’s about who is the ultimate decision maker, and sometimes it’s simply about who is the person everyone in the room looks to for the answers. In the same way that a country is a country because other countries say it is, some people are powerful simply because other people say they are Here are some other questions that have arisen during the selection process: にするが、直接、または代理人を通じて、評価が低いことに対する 苦情をよく受け取ったり、または翌年へのロビー活動のための連 絡を受けたりする。不思議なことに、これまで順位が高すぎると言 って苦情の連絡をしてきた人は誰もいない! 決定 今年アジアンゲーミングパワー50の選定委員会に9名の尊敬す べきメンバーを再度迎え入れることができたことを大変うれしく思 っており、リストの最終仕上げでの長いプロセスを通じて貴重な意 見やインサイトを共有していただけたことに感謝を伝えたい。9名 全ての審査員は後の頁で紹介する。 過去10年間で、アジアンゲーミングパワー50は業界で最も重要 な人物の決定版リストとなり、そうして我々は業界で重要な役割を 担い、ただただ正しく行うという責任を負っている。ランキングの熱 心なフォロワーの皆さまは、2016年に我々がパワー50ランキング の方法論を徹底的に見直し、ランキングにおいてより科学的かつ 客観的になる努力をする中で、リスト上の各人物を数字で表す「パ ワースコア」を導入したことはご存じだろう。これが好評であった ために、2017年もこの方法を継続した。 パワースコアポイントは様々な要素から生じ、その中にはその 人物の組織のGGR(または必要であれば代わりの比較測定)、その 組織の重要方針に影響力を持つトップ上級幹部の間でそれらポイ ントを加重「分割」したもの、 その人物が雇用されているのかまた は大きな株式割合を保有しているのかによる調整、在職期間、過 去12カ月間事業取り組みの中でどれくらい積極的に動いていた か、その人物の長年のゲーミング業界での経歴、その人物がどの 法域で事業を運営しているのか、その他様々な要素が含まれる。 一部の要素は必然的に主観的になるが、常に客観的であろうと努 力する中でその要素にポイントバリューを割り当ててきた。我々は これを誰がどこにランクインすべきか、またはすべきでないかとい うあらかじめ決まった考えを持つことなく行ってきた。 結局のところ、この業界では「パワー」というコンセプトは一般 的にお金の直接的または間接的な支配に落ち着く。支配するゲー ミング粗収益(GGR)が大きければ、パワーも大きくなる。しかし、具 体的に「支配」とは何なのか?それは影響力だ。誰が最終的なデシ ジョンメーカーなのか、そして時にそれは単純にその部屋にいる全 員が答えを待って見つめる人物は誰なのかということを意味する。 他の国がそれは国だというから、それは国であるというのと同じよ

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