Inside Asian Gaming
2019 年 4月 IAG JAPAN 17 エブリーがカジノキオスク端 末を提供するアトリエントを 4 , 000万米ドルで買収 ゲーミング 機器や決済装置を提供するグローバル企業のエブリーホー ルディングスが、カジノロイヤルティ及びマーケティングソリューション を提供するアトリエントの買収を発表した。 この買収では、4,000万米ドル(約44億円)のうち2,000万米ドルが即 金で支払われ、残りは今後2年以内に支払われることになっている。エ ブリーの発表によると、「セルフサービスキオスク端末とマーケティング プラットフォーム、そしてその他の知的財産に関連する既存のテクノロ ジーなどの資産を取得する。 また、現在プラットフォームが導入されている100以上のカジノ、つま り50以上の顧客契約ポートフォリオも取得した。それらの契約は、ソフ トウェアメンテナンスとサポートに関連する利益率の高い経常的な収 益の流れを提供してくれる」 アトリエントの買収について発表する中で、エブリーのマイケル・ラ ムボルツ社長兼CEOは、「我々は、既にパワフルな当社固有のネットワ ークを通じてこの安定したプレイヤーロイヤルティプラットフォームと 当社の決済ソリューション及び成長を続けるコンプライアンスソフトと を統合する能力を持っている。それにより、我々の包括的サービスがさ らに差別化され、顧客に提供するフィンテックサービスのバリュー・プ ロポジション(提供価値)が強化される。 当社は、カスタマーエクスペリエンスの向上、フィンテック決済シス テムの発展、そして顧客にとっての作業の効率化に焦点を当てた製品 とサービスを届けるという戦略で事業を展開しており、この魅力ある 吸収合併がその戦略にぴったり当てはまると信じている」と語った。 EVERI ACQUIRES CASINO KIOSK FIRM ATRIENT FOR US$40 MILLION GLOBAL gaming and financial equipment supplier Everi Holdings Inc has announced the acquisition of casino loyalty and marketing solutions firm Atrient. The US$40 billion transaction, comprising an immediate US$20 million cash payment with the balance to be paid within two years, sees Everi acquire assets including “existing technology related to self-service kiosks and a marketing platform as well as other intellectual property. “The company also acquired a portfolio of over 50 customer contracts representing over 100 casino locations where the platform is currently installed that provide a stream of high-margin recurring revenue related to software maintenance and support,” it said. Speaking of the Atrient acquisition, Everi President and CEO Michael Rumbolz said, “Our ability to integrate this robust player loyalty platform with our payment solutions and growing compliance suite through our already powerful proprietary network further differentiates our comprehensive offerings and enhances the overall value proposition of the FinTech services we provide to our customers. “We believe this attractive tuck-in acquisition fits perfectly into our strategy of delivering products and services that are focused on improving the guest experience, growing our FinTech transactional base and creating operating efficiencies for our customers.”
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